söndag 1 februari 2009

marknadsfynd

Jag hann med en sväng på Hindermässan i fredags eftersom Sambon var underbar och tog några timmar flex. Vi tog på oss de medelstora spenderar byxorna och det var tur :) Det finns två absoluta måsten på hindersmässan och det är marknadsnougat och strumpor. Vi fick med oss ½ kg marknadsnougat till hyfsat pris och den var god i alla fall. Jag fick 13 par strumpor (randiga, rutiga, enfärgade och med hjärtan) och sambon plockade på sig 20 par sportsockor så nu behöver vi inte gå barfota om vi inte vill. En longsleev och en T-shirt med snygga tryck blev det till Sambon och det var han förtjänt av. Jag min lilla turgumma hittade kampes ullgarn, 2-trådigt bara så där - annars brukar det ju mest vara virk- och brodyrgarner på marknaden.
Härlig röd färg (nr 231) och vet ni vad det bästa är? Det blev 3 nystan för 150 kr och de ska bli en Laminaria till mig! Jag hade ju tänkt köpa pälsgarn i en liknande röd färg men det hade ju blivit nästan dubbelt så dyrt! Ibland ska man har tur.

Edit: jag har nu stickat 5 repetitioner av diagram 2 på Sagittarian och det ser mycket lovande ut! Den klarade testet och kommer nog fortsätta växa i maklig takt till en färdig sjal innan jag sätter tänderna *stickorna* i en ny laminaria.

2 kommentarer:

Malin sa...

Grattis till alla fynd! Och lycka till med Laminaria nr 2. Men jag undrar, kommer du fortsätta på Sagatarian då?

Malin sa...

Härligt att höra.

Själv söker jag inspiration till nytt objekt, eller om vi helt enkelt bara ska ta och måla taket och tapetsera istället. :)