måndag 31 augusti 2009

Lycka, bullar och saft

Vilken kanondag jag har haft idag!

En härlig morgon med gröt och kaffe följt av två färdigstickade ärmar som kontrades av en upprepad nederkant på koftan. Därefter plockade jag fram sparade slantar intjänade på eldshower och lite rester från den där golfklubbsförsäljningen. Dessa slantar spenderade jag sedan helt skamlöst och utan några som helst betänkligheter på Change efter att med hjälp av vännen Å ha provat nästan hela butiken. Happy boobs are good boobs - som vi konstaterade med ett skratt. Lycka, bullar och saft!

Efter en snabb lunch hemma tog jag åter min trogna springare för att denna gång styra kosan mot universitetet där det var uppstart på både extern redovisning och C-uppsats. Jag drog en lättnadens suck när jag såg kurskamraten M, än håller vi ihop - från första registreringsdagen till uttagen examen är planen! Döm om våran förvåning när vi både fick våra namn uppropade i boklotteriet och därmed förärades varsin utgåva av FAR SRS Samlingsvolym (obligatorisk kurslitteratur som kostar nästan 400kr på billigaste stället). Lycka bullar och saft!

Efter en snabb kvällsmat hemma tog jag ännu en gång min älskade Svalan shopping 5, det var dags för säsongens första boxpass. Eftersom vännen A har fått en släng av graviditet och inte kan träna box med mig på ett tag fick söta vätten Smuug rycka in i stället. Smuugen kan nog bli en riktigt bra boxparner bara hon fått begrepp om vad som är höger och vad som är vänster. Ett härligt, svettigt och mördande pass var det i alla fall. Lycka, bullar och saft!

Nu är det duschning, en kopp te, lite stickning och sedan har jag en dejt med min kudde.

Inga kommentarer: