onsdag 17 augusti 2011

Gotland del 1

När man försöker spara på slantarna men ändå vill åka till Gotland är det de obekväma tiderna som gäller för färjan. Klockan 3.05 natten till torsdagen lämnade vi tillsammans med Dea och Retro stan i en fullpackad Grünet. Det är inte många bilar på vägarna vid den tiden kan jag säga. Dimman låg vackert över ängar och åkrar, en fantastisk tid att resa på om man bortser från sömnproblemet. Färjan från Nynäshamn avgick 7.30 och trots att vi hade väldigt få timmars sömn bakom oss var Sambon och jag vakna större delen av färden.

Jag stickade på sockor till Mammsen
 Framme i Visby kl. 10.45 blev det ett besök på turistinformationen för att plocka kartor och spännande broschyrer samt program för medeltidsveckan. En lunch på ett norrländskt hamburgehak passade vi också på att förse oss med. Sedan styrde vi ganska omedelbart kosan mot Åminne camping där vi bestämt oss för att sätta upp vårt basläger.

Det fanns inte ork till några större utflykter idag med tanke på sömnbristen, inte orkade vi fota något heller verkar det som. Några loppisbesök, som kommer att redovisas senare, Katthammarsvik och sedan grillning hos bekanta till Dea och Retro som hade hyrt stuga i Ljugarn. Jag tror bestämt att vi alla fyra sedan sov sött innan klockan blivit mer än 22.00!

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Tack för din kloka kommentar på min blogg. Helt klart rätt det du säger. Och det här med gulligull är inte riktigt min grej, jag gillar mer det kaxiga från fuldesign :)