torsdag 25 augusti 2011

Tänd ljuset och önska dig vart du vill


 Babylon candleflame




 Mönster: candleflame är från början designad av Dean Crane och ett mönster finns här.  Det här är min tredje låga och nu behövde jag inte titta på mönstret alls utan passade istället på att göra lite förändringar för att få en bredare sjal. Jag har gjort kortare lågor och fler maskor mellan lågorna, det blev bra!

Garn: Kampes entrådiga som jag fått i julklapp från Bror och Malin. En vackert chokladbrun som nästan går emot svart beroende på ljuset, det är nog minst 80% kakao i den chokladen. Färgen är även orsaken till att jag döpt projektet till Babylon candleflame. I filmen Stardust finns svarta magiska ljus som på ett ögonblick för användaren till vilket resmål som helst, allt man behöver göra är att tända ljuset och tänka på en plats.

Stickor: Minns ej

 Stickupplevelse överlag: Inte mycket att orda om, det är en enkel sjal att sticka och ett garn jag är välbekant med. Det blev inga överraskningar alltså utan nästan lite långtråkigt ibland. Men nu är den färdig och kommer bli perfekt i höst. Jag har ju saknat lite mörkare sjalar i min garderob.

3 kommentarer:

Pixi sa...

Ja då tänder jag ett ljus o önskar mej vart jag vill, hehe Ja den film,en var bra o sjalen din är jättehärlig, gillar ocå färgen skarpt!=)

Hedvig sa...

Så snyggt mönster det där, står absolut på att-göra-listan! :)

disa sa...

Skitsnygg! =)