fredag 12 augusti 2011

Min absolut första

Min absolut första - visst låter det spännande!

Kan det vara min första kyss? Det har ju lite av en romantisk klang även om jag nog inte vet om första kyssen i livet var så värst romantisk.

Min absolut första egna lägenhet? Den minns jag med glädje! En etta på 36 kvadrat som var ganska sunkig men alldeles bara min.

Min första ensamma tur i bil efter att körkortet klarats? Det var en känsla av frihet som nästan var överväldigande.

Min första sommar efter avklarade studier? Jo tack den är härlig den. Allt kanske inte alltid blir som man har tänkt sig men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Därför passar jag på att njuta så mycket det bara går.

Men idag var det min absolut första fästing som blev plockad från vänster lår. Inte så spännande, inte romantiskt och varken roligt eller härligt. Jag har baddat med sprit och hoppas slippa se några konstiga förändringar framöver. Men någon gång ska väl vara den första som man säger...