måndag 29 juni 2009

Äntligen färdig!

Innan tovning
Efter tovning
Mönster: Mitt eget med hjälp av Sambon. Han gjorde Elder sign:et i diagramform samt bestämde hur mönsterflätan längs axelremmen skulle se ut. Jag stickade, mätte och gjorde de nödvändiga kalkyleringarna för att väskan skulle få rätt storlek efter tovning.

Garn: Arctic ullgarn, inhandlat på Europris innan de slog igen i Sverige.

Stickor: Denise 5,5 mm

Stickupplevelse överlag: Nu börjar dubbelstickningen kännas aningen tjatig. Det dröjer nog ett tag innan jag stickar någon mer väska av denna typ. Jag har ju stickat en Döskalleväska till mig själv och en liknande döskalleväska till en vän och nu denna Elder Sign-väska till Sambon. Det är inga större svårigheter med stickningen, bara räta och aviga samt följa diagram för mönster.

Sambon blev mycket nöjd med väskan och säger att han kommer att använda den mycket när det inte är lika varmt som nu. Han babblade något om värme och ull och svett...

Inga kommentarer: