torsdag 4 juni 2009

Rip it, says the frog!

Boobtulipboleron gick ett hårt öde till mötes när jag hade avslutat mitt funderande. Jag provade den både på mig själv och på min provdocka (det är ju så himla svårt att se hur saker sitter i ryggen när ögonen är där fram) och var inte nöjd alls. Mönstret blev alldeles för utdraget vilket gjorde att det såg helskumt och väldigt dåligt stickat ut. Ärmarna blev inte heller helt godkända. Så nu är den froggad, omräknad och påbörjad igen. Den här gången låter jag ärmarna vara slätstickade utan mönster, jag tror det kan bli snyggare.

2 kommentarer:

Malin sa...

poor bolero... Men du har väl gjort klart den nya tills imorgon. Så jag får se den.. :)

Ses imorgon!

Heldri sa...

Jag kan nog mycket möjligt ha kommit lika långt som jag hade innan jag repade. Det är ju den där lilla tramsiga tentan som stjäl lite av min sticktid i dag...

Absolut, vi ska fluffa upp dammråttorna och lägga en chokladbit på grushögarna!