torsdag 18 juni 2009

Vägen till lugnet

1½ dag i sommarstugan på "pensionärskollo" med Farmor och Farfar är inte tokigt. Särskilt inte när vädret är så strålande som det var igår. Vi satt en lång stund på trappen och pratade i solskenet mitt på dagen och nu har jag vacker "bonnbränna" på armarna efter toppen jag hade på mig. Mycket prat, lite stickning, lite trädgårdsarbete och en promenad med Farfar och hunden hanns med. Lugn och ro, sjödoft och trevligt sällskap!

(Om ni undrar över elkabeln på bilden ovan så sitter det en farfar med eldriven gräsklippare i ena änden och ett eluttag i den andra...)

Det eviga regnet har bidragit till en alldeles lummig och underbart blommande natur.

Pion, nyponbuske, rhododendron, clematis, akleja/akvileja och ormbunke.
Akleja är min nya favoritblomma och tydligen finns den i alla möjliga och omöjliga varianter.

Nu behöver det bara bli lite varmare så jag kan tillbringa mer tid i sjön än på land. Sen så är det ju en del beting som ska ordnas som kräver fint väder: bryggan ska oljas, husen ska målas, dasstaket ska lagas. Sysslolös behöver jag inte vara rädd för att bli i sommar...

1 kommentar:

Malin sa...

Låter som en bra dag!

Men jag känner mig rätt så klok :) 200 situps är inte så farlig.

Ha en trevlig blöt midsommar!!!!