fredag 12 juni 2009

Sommar?

Ska det här verkligen föreställa sommar? Det regnar och regnar och sen regnar det lite till. Jag är så trött på morgonen så det är inte klokt. Lite solsken nu skulle inte skada, varesig för växtligheten eller lusten. Ikväll tänker jag i alla fall kura ihop mig med stickning och ljudbok, kanske en varm filt och en gosig Sambo i sommarstugan oavsett om regnet står som spön i backen eller ej.

Jag har precis maskat av kroppen på boobtulipboleron och den känns helt perekt i storlek. Nu återstår bara att sticka färdigt ärmarna. Jag hyser stark tro att boleron ska bli klar till imorgon kväll men jag vet´e tusan om vädret verkligen passar sig för ljuv sommarklänning och nystickad bolero. Jag får nog dyka in i garderoben och leta på någo mer välklätt att ha som alternativ.

Nu ska jag upp på stan och luncha med barndomskamraten.

1 kommentar:

malin sa...

man kan alltid ha ljuv sommarklänning.. :) Se bara mig förra helgen..

Jag tror dessutom att vädret kommer ordna till sig tills imorgon!