måndag 29 juni 2009

Veckan som gått...

...har till stor del tillbringats i sommarstugan och därför har bloggen varit sorgligt tyst.

Jag har badat massor. Hjälmaren har precis rätt temperatur just nu; det lite kyligt precis när jag kliver i men huvudet väl blivit doppat vill jag inte sluta bada. Jag kanske skulle införskaffa en termometer för att ta reda på vilken temperatur som faktiskt är den rätta.


Jag har tagit långpromenader och tittat på alla små, fina sommarstugor som finns i området. Många vackra trädgårdar finns det också. jag måste bara bli bättre på blomnamn, det finns så mycket fint jag skulle kunna tänka mig att plantera i en framtida trädgård...

Jag har stickat en hel del också. Sambons väska är nu avmaskad och tovad, mer om det i nästa inlägg. Äntligen kunde jag påbörja min efterlängtade Laminaria i vackert rött ullgarn från Kampes. Mer om Laminarian i ett senare inlägg.



Nästa gång jag kommer till stugan är nog rosbusken i full blom!

Farmor och Farfar fick gemensam födelsedagspresent från mig och sambon: alla blommor i stugan ska få egna skyltar så vi okunniga stadsbor ska kunna hålla reda på dem i framtiden.

Inga kommentarer: