torsdag 20 augusti 2009

slutspurt

sista ärmen är påbörjad. Snart hägrar mållinjen och nya härliga projekt!!!

Nu har det varit stickstunder på pensionärskollot i stugan med Farmor och Farfar. Farfar pysslar om trädgården och Farmor sköter "marktjänst" medan jag stickar och sköter den ack så viktiga sociala biten med glada skratt och ett positivt tänkande. Farmor sa med en liten suck härom dagen: "Ja, du är allt en optimist du Heldri" och det har hon nog alldeles rätt i. Jag kan till och med se något positivt i att sticka fel och bli tvungen att repa upp - sticket räcker ju så mycket längre då ;) Men skämt å sido; varför ska man gå runt och se tråkigheter i allt, alltid förvänta sig det värsta och alltid tro att människor man möter har illvilja och elakheter bakom örat? Jag tror att alla skulle må så mycket bättre av att släppa lite på tyglarna, våga hoppas och tro på det bästa. Om det inte går som det var tänkt så går det ändå nästan alltid att göra något för att rädda situationen. Så försöker jag tänka i alla fall...

Det var kallt i sjön i dag, för att tala om något helt annat. Det tog nästan emot att bada men i skulle jag och i kom jag. När jag torkat och sedan lämnat stugans lugn för stadens buller tog jag mig iväg till ett Afropowerdance-pass och svängde stelt på höfterna för första gången på länge. Nu åter till stickorna.

4 kommentarer:

Malin sa...

härligt. Jag stickade klart en arm igår, men inser att avmaskningen helt klart är för trång och överväger att backa och ta bort en minskningsrad. Men snart så. Snart är sommaren slut och nyttan av en bolero långt borta.

Dagens ord: harveng.
Påminner om ett av de härligaste ställena på vår semester.
och nu tänker jag mest bara på neptuni åkrar. Undrar hur det är där i oktober.

Heldri sa...

äsch då, din bolero är ju i ett hyfsat varmt ullgarn så den kan du nog bära en bra bit in på hösten. Härligt att snart vara klar :)

Jag misstänker att Neptuni åkrar är smärtsamt vackert i oktober...

Å sa...

Usch det lät kallt att bada nu... men så är jag ju en badkruka också :)

Tycker planerna vi diskuterade förra helgen lät bra inför den 29:e. Jag är gärna med.

Vi måste visa tank girl för Retro någon dag. Den var ju hur kul som helst ;P

Heldri sa...

jaa, du vi kan ju inte vara exakt lika på alla punkter ;)

nu minns jag inte riktigt vad vi pratade om för aktiviteter för den 29:e men det kan jag höra av mig om. Även om det inte är samma som jag spånade om då så tror jag du kan tänkas gilla dem :)

Jag är alltid på för att se Tankgirl så det ska nog inte vara något problem...