tisdag 25 augusti 2009

Kärlek på nystan


Jag visste inte att jag var en sådan beundrare av Opera! Det är mjukt, fantastiskt, underbart, värmande, glädjande och hänförande. Ja, jag syftar alltså på merinoullgarnet Opera från Coats HP. Huruvida jag uppskattar opera som musikalisk underhållning återstår att se. Garnet inhandlades, som jag tidigare bloggat om, under semestrandet i Ystad och var tydligen ett tillfälligt parti affären kommit över. Finns det någon återförsäljare av Opera i Sverige eller har garnet utgått ur Coats sortiment? Jag tycks inte hitta någon info på nätet om varesig det ena eller det andra idag.

Jag kunde inte låta bli att sy fast knapparna allt eftersom knapphålen kommer till. Visst matchar loppisknapparna ruggigt bra!


Nåväl, garnet är helt underbart och stickar praktiskt taget sig självt. Jag bara ler lyckligt och hänger med i svängarna. En riktigt tjusig och randig koftans kofta tror jag att jag kommer att få, även om jag inte baserar mina uträkningar på Tant Koftas utan mer på FLS och provningar. Idén till randning har jag dock enbart Koftan att hänvisa till.

Jag tror och hoppas att garnet kommer att räcka alldeles utmärkt till en kofta med kort ärm. Det kommer att bli kalassnyggt med en grafitgrå, tunn, långärmad tröja under.

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja visst var det ett härligt garn. Men jag väntar på den där inspirationen att göra klart min bolera. Väntar och väntar och väntar!

Heldri sa...

Ibland får man ta saken i egna händer och tvinga fram inspirationen!

Anonym sa...

Det verkar som ditt älsklingsgarn har utgått men det finns kvar att köpa på ett par sajter i Danmark:

http://garnsalg.dk/catalog/index.php
http://4anytime.dk/

Kram från Långemans syster

Heldri sa...

Oj, just typiskt att det skulle ha utgått. Tack för länktipsen :)