måndag 10 augusti 2009

Hemma från stugan

Jag vill inte alls vara hemma i lägenheten och ha tvättdag. Jag vill vara kvar i stugan och bada! Flera dopp per dag har det blivit, det bästa är alltid doppet innan frukost av någon anledning. Det blev kanske inte riktigt lika ensamt i stugan som vi först tänkt oss men vänner är alltid trevliga. Med vänner kan man spela mycket spel och det gillar ju som bekant sambon. Varje middagsmål har varit grillat - jag älskar grillat. Badning, vacker utsikt, grillmöjligheter, trevligt sällskap och sen åkte vi hem. Sambon tyckte att det var dags för honom att börja jobba och var inte överförtjust i tanken av att pendla 6 mil varje morgon och kväll.

Stickat har jag gjort lite också, inte så mycket som önskat men FLS har växt och blivit större än innan jag repade den. Ryggen har börjat göra sig till känna lite mer igen så vi får väl se hur mycket jag får stickat under veckan. När det gör ont att sitta är det inte lätt att sticka.

2 kommentarer:

Malin sa...

Välkommen hem, även om det känns tråkigt!

Jag kom att tänka på en sak igår... Utöver att jag inte kan hitta min underbara gröna fina julklappssjal alltså. Vad ska du ha på dig på bröllopet. Jag vet vad Sambon ska ha, men har inte hört dina planer.. :)

Jag är galet nöjd med min Spring Time bandit, och väntar med spänning på att se om boleron passar bättre denna gång.

Heldri sa...

Tackar, tackar. Nu har jag hunnit med en tur till stugan med Farmor och Farfar så nu känns det lite bättre :)

Hoppas du har hittat din sjal, annars blir du ju tvungen att prova hur det är att sticka en laminaria ;)

Orsaken till att du inte har hört något om mina klädplaner är för att jag inte har den blekaste om vad jag ska ha på mig. Någon typ av festlig klänning, troligtvis lite längre än knälång. Börjar bli dags att hitta någon bara...