fredag 14 augusti 2009

Huslig så det förslår


Ibland får jag mina ryck av huslighet, då bakar jag eller städar, kokar saft, tvättar fönster eller någon liknande aktivitet. Imorse såg jag till att både ha kört en tvättmaskin och kokat svartvinbärssylt innan klockan ens slagit tio. Fem fina burkar sylt blev det av bären från en buske. Bären plockade jag tillsammans med Farfar när vi var på pensionärskollo i sommarstugan häromdagen.


Särstavningen bjuder jag på tillsammans med reflektionen av kameran...


Sedan gick jag på stan i tre timmar för att hitta kläder till det kommande bröllopet där jag har förärats uppdraget som tärna medan sambon ska vara bestman. En klänning var tanken men allt såg anskrämligt eller vardagligt ut. Tillslut kom jag i alla fall hem med en fin kjol som bruden via mms fått beskåda och godkänna. Nu behöver jag bara hitta en blus eller festfin topp.
Ikväll är det jag, Sambon, en film eller tre och pyssel!

2 kommentarer:

Malin sa...

Tråkigt att inte hitta "den där" klänningen! Men vi håller tummarna för att jakten på överdelen går bra!

Själv kokar jag saft på halva krusbärsbusken och syr upp gardiner idag, medans Sambon handlar och sågar gardinstänger.. Snart så...

Heldri sa...

åh, krusbärssaft, vilken grej! Jag tänkte försöka att göra äppelgelé i höst. Tvibita har ju kontakt med en äppelodlare som säljer äpplen för 5kr kilot, så det ska nog bli både mos och gelé gjort.

Fasligt vad husliga ni var då. Men så har ju ni ett hus att vara husliga i...