måndag 17 augusti 2009

OJ!

Igår satt jag i godan ro, stickade och tittade på film mest hela dagen. Plötsligt hände det! Det var dags att börja med rätstickningen för nederkanten på FLS! Nu är det snart bara ärmarna kvar och jisses vad bra det blir.

Idag är det dags att göra ett försök med säsongens första träningspass. Jag hoppas det finns platser kvar till förmiddagspasset på pilates, jag tror det skulle vara väldigt bra för min rygg.

edit:Pilatespasset var inställt så jag fick nöja mig med cykelturen och några övningar på pilatesbollen här hemma.

3 kommentarer:

Malin sa...

härligt.

Jag är snart klar med kroppen på min bolero, men börjar känna en viss ångest för passformen. SUCK!

Jag är ingen superstickare, känner verkligen mer för att börja nya projekt än att slutföra existerande.

Heldri sa...

Enligt vad andra stickbloggare har skrivit verkar det som du skulle lida av "startitis" - längtan efter att påbörja nya projekt men aldrig slutföra.

Men om du snart är klar med kroppen är det ju inte mycket kvar alls. Ärmarna går fort att sticka. Känns den för liten, för stor, eller?

Malin igen sa...

ja, det kan man säga. Jag är en påbörjare!

den är lite liten över ryggen, men jag tror att efter lite träning så ska den nog passa liiiite bättre. Jag gör klart den och väntar.

Och så har jag ett vagt minne av att vika ihop den fina gröna och lägga den på ett sånt där ställe där man tänker: "Här kommer jag nog inte att hitta den sen, men den får ligga här".
Smart va? Jag är nog inte känd för att vara så värst smart!