onsdag 11 november 2009

Inget ljus

I skolan går allt enligt planerna. För tillfället går uppsatsskrivandet stadigt framåt, det känns bra men jag bävar för att det rätt vad det är ska köra fast.

Stickningarna går också framåt. North Roe shawl fick till och med följa med på tentan i fredags och jag trivs väldigt bra i den även om den drar åt det rosa hållet på färgkartan. Igår maskade jag av mina Stulpen och är galet nöjd. Nu ska jag sätta fart med sambons tröja igen innan jag upptäcker ett nytt projekt att förälska mig i.

Men ljuset, det förbaskade ljuset. Det går ju aldrig att få till några vettiga bilder under vardagarna eftersom det är mörkt när jag åker till skolan och mörkt när jag kommer hem. Vi får hålla tummarna för att jag hinner ut och fota lite i helgen för nu behöver jag blogga färdiga objekt.

Ikväll är det ensam onsdag som vanligt, Sambon spelar rollspel och dessutom kan inte Smuugen träna med mig. Mina planer för kvällen är en tur till affären, matlagning och sedan stickning med tända ljus. Kanske smakar jag även på den nya glöggen för säsongen: Chili choklad från Dufvenkrook - hit eller flopp?

1 kommentar:

Malin sa...

Mina yummisar är klara. Och jag undrar om det finns trevligt garn i Istanbul. En sak att googla på.