onsdag 25 november 2009

Mellandag

Idag har det nog inte varit någon riktig ordning på någonting. Jag kunde inte somna i natt så det var en pina att komma ur sängen i morse, särskilt som jag visste att jag hade 46 minuter transkribering som väntade på mig. Annars har det mest varit något av en mellandag, jag for en snabbis till skolan för att få handledning på uppsatsen och sedan blev det matinköp med sambon. Inte en maska blev stickad idag, för det var huvudet alldeles för såsigt. Sambon prövade i alla fall tröjan och den kan nog bli riktigt bra med lite blockning för att få bort "bubblor" vid halsen. Den är kanske lite vid i ärmhålen men Sambon säger att det funkar...Så här ser tröjan ut när den inte är ihoprulad i magic-loop. Under tröjan stoltserar min favoritmöbel: en fåtölj som kommer från Sambons barndomshem. Den är troligen från 70-talet och har tidigare varit del av en 3-2-1-grupp (tre-sits, två-sits och fåtölj). De andra delarna är tyvärr utslitna sen långt innan jag kom in i bilden. Vi har inte hittat någon indikation till var den är tillverkad eller av vem den är designad, vi kallar den kort och gott för drakfåtöljen.

2 kommentarer: