måndag 9 november 2009

Jag överlevde helgen

Tentan gick som väntat, ett par hjärnsläpp men jag hoppas ändå på ett godkänt. Den traditionella tentasushin inleddes inte med den sedvanliga misosoppan utan avslutades istället med en mycket god ingefärscheesecake. Eftersom jag bara lyckats få 4 timmars sömn natten innan tentan somnade jag gott efter en film och sov som en stock ända till det var dags att börja bära möbler med Å och Retro.

Flyttandet tog lite längre tid än jag trott, men vi hade roligt tillsammans som vanligt även om skrattet kanske hade en liten ton av desperation när flipperspelet inte ville rymmas i dörrhålet. Efter ett sent kvällsmål på max somnade jag utmattad vid midnatt och sov utan att skämmas till kl. 11.00 på fars söndag.

Fadern uppvaktades med nylagade nålbundna sockar som även fått en skyddande skinnsula. Jag förstår inte hur min far och min bror kan slita nålbundna sockar i sådan rasande fart... Kvällen avslutades med stickning av Stulpen till en riktig filmklassiker: Top Gun.

Inga kommentarer: