tisdag 25 maj 2010

Helgen sprang iväg och tog slut

men den var trevlig medan den varade!

På fredagskvällen åt vi god mat och spelade spel hos Monnicka och Argan. Kvällen blev sen och sömnen blev ytterligare lite försenad eftersom jag var "tvungen" att läsa i en timme innan jag somnade. Trötta släpade vi oss ur sängen på lördagsmorgonen och åkte till stugan. Tänk att man kan längta så mycket efter det här:


Samtliga bilder är från tidigare somrar,
i helgen rensade vi mest bara ogräs...


Och lika konstigt är det att träningsvärk i baksida lår pga rabattrensande kan sitta kvar så länge...

Efter några timmar i stugan for vi till Bror och Malin. Sambon fick besöka Media Markt och vi grillade, hade trevligt, stickade, klappade katt och såg film.

Söndagskvällen avslutades med zombiefilm tillsammans med Hattur. Ett bra avslut på en bra helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kan längta ni - En annan som har släpat upp varenda sten till stenmurarna minns mest arbete, arbete, arbete, arbete...och arbete.

farbror

Cecilia sa...

Åh, så man kan längta efter stugan! Härligt att ha den!

Heldri sa...

Farbror: jag ska fotografera åsen och alla stenmurar nästa gång jag är i stugan. Sedan blir det bildbloggning så alla får en möjlighet att förstå vilket dunderarbete min far, farfar och farbröder gjorde och som jag nu får njuta av!

Cecilia: Det är mina farföräldrars stuga men vi har tämligen fri tillgång till den och njuter sommaren lång! Det är skönt att komma bort från asfalt och avgaser ibland.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag kan hoppa över dasset, resten såg väldigt mysigt ut! ;D

Heldri sa...

Helena-rutan: åh, men det turkosa dasset fullt med spindlar har sin charm när man kan höra vågorna klucka mot stranden och känna vinddraget mot rumpan :) eller det hör till sommarstugan i alla fall.