onsdag 12 maj 2010

Hur ser du ut människa?

Blev utmanad av Nika att skriva lite om min stil...

Hur skulle du beskriva din stil?

1 del rockig, 1 del tant, 1 del söt, 2 delar bekväm

Har du någon stilikon?
Nej, det kan jag väl inte påstå.


Vad influeras din stil av?

Ska jag självrannsaka mig så köper jag mest på impuls det jag gillar för stunden och influeras inte särskilt mycket. Jag har aldrig följt trender utan försöker mest hitta kläder jag gillar och blir således ganska blandad i stilen.


Vilket plagg är typiskt för din stil?
Klänning eller kjol samt stickade sjalar


Var handlar du oftast kläder?
Ellos, kappahl


När "uppfann" du din stil?
Kanske 2 år sedan, om man nu kan säga att jag har en viss stil...


Hur gick det till?
Jag konstaterade att det var rätt obekvämt att sitta hela dagarna i jeans, min navel blev lätt irriterad av byxknapp/bälte p.g.a. av en mild nickelallergi . Tights/strumpbyxor och kjol eller klänning var ett bra alternativ som jag dessutom tycker är snyggt. De stickade sjalarna följde naturligt av att jag upptäckte hur kul det är att sticka dem. Jag skulle egentligen vilja lägga in ytterligare någon del rock i min stil, men de toppar jag gillar från t.ex. Alchemy England görs inte i tillräckligt stora storlekar för tjejer. Dessutom tillåter inte min studentkassa några större utsvävningar vad det gäller klädinköp.


Vad har du för stilhistoria?
I högstadiet var det trallpunk med mycket kajal, trasiga jeans, militärens undertröjor och schackrutiga tights som gällde. Gymnasiet inleddes med grunge i form av gubb-byxor och stora koftor köpta på Myrorna och avslutades vitsminkat och svartklätt i ett mischmasch av synth och goth med svartfärgat hår. Det svarta håret blev kvar betydligt längre än det bleksminkade ansiktet. Första vändan på universitetet och efterföljande pers.ass.jobb var det jeans och huvtröjor som gällde till vardags och skinnbyxor och svarta toppar till fest. Och sedan är vi mer eller mindre framme i nutid då håret fått återgå till sin ursprungliga cendré/blonda ton, smink används synnerligen sällan och garderoben så sakteliga utökas med klänningar och kjolar.


Nämn en svensk person du tycker har snygg stil

Miss Li är bara söt rakt igenom och bär ofta klänningar med lite vintage-stuk.


1 kommentar:

Sunna sa...

Nu vet jag hur du ser ut, kul