torsdag 20 maj 2010

Handlovar för liftare

I´ve been everywhere

Mönster: Porphyria av Cissy Black (Ravelry)

Garn: Visjö från Östergötlands ullspinneri. Först var garnet tänkt att bli en dragspelsbasker tillsammans med Visjögarn i färgen mullvad, men det kändes alldeles för färglöst så den vita fick ligga i garnkorgen ett tag till medan baskern stickades av mullvad och karamell istället. Förra sommaren plockade jag fram nystanet och stickade ett par Yummy Mummy Wristwarmers som kursaren M fick i födelsedagspresent. Nu finns det bara lite lite kvar, men jag har även sparat resterna av mullvaden och karamellen så kanske blir det en restgarnskofta i Visjögarn nån gång när jag är 80 år eller så. Ett underbart ullgarn är det i alla fall.


Stickor: Blir ni förvånade om jag säger att det är addi lace 3 mm och Magic loop? Nej, tänkte väl inte det heller.

Stickupplevelse överlag: Snabbt, lätt och roligt. Ett enkelt mönster i kombination med ett mjukt garn bäddar för trevlig stickning. Resultatet blev helt klart godkänt också.

6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefina! :)

Heldri sa...

tack tack!

Å sa...

Snyggt :)

Heldri sa...

Tack Å!

Malin sa...

fina ja...
Och om du inte har lånat ut blodläge är jag intresserad. Kan prioritera den så du får den till min fölsedag.

Anonym sa...

love them you know! A