söndag 16 maj 2010

I trevligt sällskap

I helgen har jag spelat spel, tittat på film, grillat (!), nålbundit och sytt.

Den nålbundna mössan är färdig och fick sällskap av 3 olika varianter av mobilfodral. Dessa och vad mer jag hinner nålbinda innan den 29:e ska säljas när föreningen är på marknad vid Högan i utkanten av Fjugesta.

Från torsdag till lördag utnyttjade Sambon och jag Å´s och Retros gästfrihet å det grövsta (men jag är rätt säker på att de inte kände sig särskilt utnyttjade). Fredagen fick Långeman och Retro lyssna på symaskinernas vackra sång när Å sydde medeltidskläder och jag sydde ett par pösiga shorts och en alldeles underbar kjol. Kjolen som var en bonus av tyget som blev över från byxorna blev nog det mest lyckade jag sytt på länge!

Idag har jag stickat några varv på North Roe sjalen som stickas med de mest lyxiga stickor jag någonsin använt. Tack Farmor och Farfar för den julklappen!

Bilder på kjol, shorts, nålbundet och lyxiga stickor kommer senare, så länge får ni njuta av en ros som Sambon fotade i Träslövsläge under förra sommarens semester.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Ha, nu är man nyfiken på både det ena och andra! Har provat på att nålbinda men inte riktigt varit nöjd med resultatet. Ska bli kul att få se dina alster! Mobilfodral kunde vara lagom stort att öva på för mig.

Malin sa...

Låter som en bra helg... Min Sambo var magsjuk och nu verkar det som att jag ådragit mig samma åkomma.

Heldri sa...

Cecilia: jo nålbindning kan vara lite knepigt i början men när tekniken väl fastnat är det inga konstigheter.

Malin: Usch! Vi som tänkt höra vad ni gör nästa helg, men förhoppningsvis är ni friska tills dess...

Malin igen sa...

Ja, jag räknar med friskhet redan till imorgon eftersom jag har ett viktigt möte som jag måste vara med på.

Angående saker som händer så tänkte jag fira fölsedag den 30 maj istället för den 6 juni som brukligt är. återkommer med info så snart jag har bestämt mig.. ;)

Heidi sa...

Vilken trevlig blogg du har och så kul med Cash-namnen på dina alster!

Heldri sa...

Heidi: Tack! Cash är lite av en husgud här hemma så det är ju inte mer än rätt att han får en plats bland mina textilaprojekt också.