lördag 22 maj 2010

Ett nystan och ett förbud


Hela detta nystan och lite till är nu uppstickat och del av min Shalom. Jag stickar med dubbelt garn för att få stickfastheten något så när lika med mönstret. Först stickade jag upp ett restnystan som var kvar efter kantning av en Laminaria och ett par Celty mitts, sedan stickade jag upp bjässenystanet härovan.

Nu har jag utfärdat ett nystförbud på mig själv: jag får inte nysta mer garn och därmed heller inte sticka mer på min Shalom förrän jag har stickat färdigt åtminstone 1½ ärm på Sambons tröja. Det är inte alls mycket kvar att sticka på Shalomen men regler är regler!

Man kan ju fråga sig varför jag stickar/handarbetar på så mycket annat istället för att göra klart Sambotröjan. Blir jag klar med den behöver jag ju inte sätta upp fåniga stickförbud. Just nu nålbinder jag i och för sig en hel del för att kunna sälja på marknad och det får väl anses vara en godkänd ursäkt. Innan dess var det ju Parvelns Fiskrens-byxor som skulle stickas färdigt till halvårsdagen (de väntar fortfarande på brodyr dock). Och sen var jag ju bara tvungen att testa lyxstickorna på en North Roe och det är ju också helt godkända ursäkter. Men sen, när marknaden har varit och fiskbenet är broderat då jäklar ska ärmarna stickas!

Inga kommentarer: