söndag 17 april 2011

Ny kunskap

Två nya tekniker på två veckor, det kallar jag framsteg!

Först var det ju flerfärgsstickning jag fick kläm på när Mp3 fodralet stickades. Sedan var jag på träff med Närkes Handaverk och hade helt missat att det var kurs. Som tur var hade jag inte kommit mycket längre än till uppläggningen på de vantar jag stickar så jag repade upp och hängde med på Mosaikstickningen i stället.

Jag drog åt lite hårt i början men allt handlar ju om att lära sig rätt handlag...


Senaste veckan har kämpat vidare med flerfärgsstickningen och kommit en liten bit på vantarna. Mönstret och garnet fick jag i sista hemlispaketet i hemlis 7.

2 kommentarer:

disa sa...

Det är ju det jag säger, du är SKICKLIG på att sticka!! Ser så fint ut. =)

Heldri sa...

:) tack tack, jag bara ler och tar emot berömmet, det är svårt att tycka att man själv är duktig.