måndag 25 april 2011

Påskhelgen

Påsken var härlig även om den inte blev så ledig som den kunde ha blivit, egentligen var det väl bara fredag dag som skiljde sig från andra helger. Hur som haver, vädret var som sommar och sällskapet var som alltid fantastiskt. Vi tillbringade helgen hos Dea och Retro där långfredagen bjöd på Sagan om ringen maraton, eller i alla fall hela första och halva andra filmen. Under den tiden hann jag sticka muddar och lagom sätta upp dem för att påbörja den gemensamma delen av vanten.

 Så här långt hade jag nått strax efter frukost på lördagmorgon, då hade vi tittat klart på den andra halvan av Sagan om de två tornen. Den observante ser att jag har ändrat mitt mönster lite, men det är väl så med skapande processer att de får lov att redigeras lite vart efter.


 Det går inte så fort framåt med stickningen men jag försöker bestämma mig för hur just jag vill göra när jag flerfärgsstickar och så tar det ju sin tid att klappa fina Hilda också. Kan ni tänka er att jag är rädd för katter? Ska man vara mer precis så är det väl egentligen klorna och inte katterna jag är rädd för.

Det blev inte så väldigt mycket stickat på lördagen, istället lurade vi ut Monnicka och Argan till Dea och Retro för att spela Hellgame. Kalla mig blasfemisk men jag tycker att Hellgame passar till påsk och be mig inte förklara varför.
 


Innan vi skulle åka hem i söndagskväll såg DuoJag-vanten ut så här:


Jag har precis kommit så långt att det är dags att börja på själva månadens mönster. Det är lite ojämnt än så länge men det tror jag reder sig när vanten blir tvättad och lätt blockad. Den ser i alla fall ut kunna få rätt storlek och det är ju alltid bra.

På söndagen tittade vi förövrigt på en av de skummare filmerna jag sett på länge, kinesiska Kung fu hustle.


Mycket underhållande men totalt omöjlig att sticka till av förklarliga orsaker!

Det var min påskhelg det, idag har jag varit på skolan igen... suck och pust, men nu är det inte långt kvar till slutet. Jag ser ljuset Jonatan!

6 kommentarer:

disa sa...

Det ser jätte fint ut!! =)

Heldri sa...

Kul att du tycker det :)

Dea sa...

Tack för en härlig påsk!

Hedvig sa...

Låter som du haft en trevlig helg! Sagan om ringen-maraton OCH Kung Fu Hustle är ju inte illa! :)

Och muddarna blir jättefina! :)

Kram

aliel sa...

Hej, kul att ha hittat hit (från Hedvig). Kommer att titta in fler gånger av nyfikenhet och för inspiration! :-)

Heldri sa...

Dea: Tack själva!

Hedvig: Nej, jag menar det - och så lite spel och stickning, det kan ju knappast bli bättre! :)

Aliel: Välkommen!