tisdag 24 februari 2009

Ett liv utan bilder

Sagittarian är tvättad, blockad och invigd. Jag är nöjd, mycket nöjd. Den blev så otroligt snygg, särskilt till svarta kläder vilket jag ju ändå oftast bär. En riktig liten färgklick mitt i allt det svarta är precis vad jag behöver så här på vintern när studierna hotar att sluka mig.

Provlappen till Sambons väska är tovad och blev precis som vi hade tänkt oss. Nu är det bara att plöja vidare med själva väskan. Botten är stickad och jag har precis plockat upp maskor och stickat första varvet på sidorna. Det kommer nog att bli mycket bra när det väl blir färdigt.

När man går i skolan hela dagarna, försöker hinna med att läsa på kvällarna då finns det helt enkelt inte vare sig tid eller ljus nog för att fotografera några projekt hur gärna man än vill. På lördag har jag begärt en shoppingdag. Det var en evighet sen jag gick i affärer och dessutom så har vi ju outnyttjade presentkort sen i julas, inga ursäkter helt enkelt. När man ändå är ute och rör på sig och säkerligen har den vackra Sagittarian på sig kan man ju lika gärna ha en kamera med och fota lite till sin blogg, eller hur?!

Jag drömmer om flerfärgsstickning, intarsia har jag hört att det heter. Det måste jag ju prova om jag vill kalla mig "fearless knitter" och det vill jag ju. Ett par pulsvärmare blir nog nästa projekt efter väskan, om inte laminarian eller en ny kofta skriker för mycket på mig. Men först var det väskan ja...

4 kommentarer:

Malin sa...

Härligt att saker börjar rulla på...

Malin sa...

hehe. Jag måste bara.
Dagens ordverifiering:
ingfulap..

Det är inget ord men det lät fult.. :)

Heldri sa...

det kanske är det senaste inom förolämpningar! "Du din nedrans ingfulap!"

Malin sa...

Ja, det ska jag lägga mig an med.. du din ingfulap.

nästa är psnesse, vilket omgående får mig att tänka på pissenisse.. avnågon anledning.

Nu ska jag gå på stan. Fick ju traktamente från Finland som ska brännas på piff.. :)