lördag 21 februari 2009

Intet nytt

På stickfronten intet nytt.
Igår stickade jag klart provlappen till sambons väska, nu väntar den på en tur i tvättmaskinen. Sagittarian är fortfarande oblockad, den ligger och balanserar på min pilatesboll och väntar på att jag ska hitta inspirationen/orken att sätta igång.

Just nu är jag nog lite oinspirerad. Jag snokade i både böcker, pärmar och tidningar igår för att se vad jag är sugen på att sätta stickorna i, men fastnade inte för något. Den mest troliga anledning till inspirationsbristen är nog att jag ju egentligen vet att jag ska sätta igång med väskan så fort provlappen har blivit utvärderad. Sen har jag ju sen förra året lovat söta vätten att hon ska få ett par pulsvärmare. Jag vill ha en laminaria i det röda garnet från Kampes, men jag stickade ju nyss en sjal. Jag skulle även vilja sticka om Mr Greenjeans i några storlekar mindre så idéer är det egentligen ingen brist på, det gäller bara att sätta igång. Steg 1 får nog bli att tova provlappen och samtidigt blocka Sagittarian.

Ps. Hemtentan lämnades in i tid men jag känner mig inte särskilt nöjd samtidigt som jag inte förstår hur jag skulle ha gjort det bättre. Tiden får utvisa hur det gått.

Inga kommentarer: