söndag 15 februari 2009

Present till Mamma


Pulsvärmare och I-cord experiment

Mönster: Pulsvärmarna knåpade jag ihop med hjälp av en beskrivning på gallerfläta i Bonniers stora bok om stickning (en grym mönsterbok som bör finnas i alla stickbibliotek). I-cord halsbandet är helt freestylat.

Garn: Elfin från Schoeller & Stahl inhandlat på lokala garnbutiken. Garnet låg i en liten korg och skrek på mig, det var bara så passande till min mor eftersom färgerna matchar hennes hår perfekt!

Stickor: Vanliga strumpstickor i metall, jag tror det var 3 mm jag använde.

Visst gav Sambon mig en fin bukett på alla-skräckars-dag i fredags ; )

Stickupplevelse över lag: Enkelt, snabbt och snyggt. Garnet, som består av 90% polyester och 10 % mohair, var förvånadsvärt lättstickat och färgerna härliga. Pulsvärmarna stickade jag som en rektangel och sydde ihop i sidan med hål för tummen. En trevlig stickning helt enkelt. Nu harjag lite mindre än halva nystanet kvar, kanske runt 20 g, undrar vad det kan räcka till...

1 kommentar:

Malin sa...

Vad fint det blev med det härliga mönstret.

Gallerfläta. Det får jag komma ihåg