torsdag 12 februari 2009

It´s alive!

Det har varit tyst här en stund. Skolarbetet har krävt lite mer än jag egentligen är villig att ge och ändå känns det som att jag ligger efter. Igår blev vi i alla fall äntligen färdiga med arbetet som ska lämnas in på fredag så idag och imorgon kan jag komma ikapp med läsning och allt annat som kallas liv.

Ett stort tack till Pappsen för god Sushi i fredags och för trevligt sällskap från både honom och Mammsen!

Lördagen var ingen bra dag så den pratar vi inte mer om. Sen har det varit skolarbete och träning för allt vad tyglarna hållt. Nu försöker jag hinna med att andas och ta det lite lugnt, lyssna på gamla musikfavoriter och hitta mig själv. Jag funderar också på när jag ska hinna med att besöka vännen Ravn som pendlar mellan sitt hem och sjukhuset utan att få några vettiga svar från någon.

Lite Work-in-progress kanske vore något? Vi börjar väl i den ordning som jag har påbörjat stickningarna...

Provlappen till Sambons väska. Det ska bli en axelremsväska med lock och på locket ska det vara ett Elder sign. Nu provstickar jag mönstret för att se att det blir som vi tänkt även efter tovning.

Sagittarian växer i maklig takt. Den är riktigt rolig att sticka och att det går sakta beror mest på bristen av tid i mitt liv. På förra bilden av Sagittarian hade jag stickat diagram 1 och 2, en gång vardera. Nu har jag stickat 9 av 10 repetitioner av diagram 2 och snart är det dags för nästa diagram. Jag har bestämt mig för att jag gillar sjalen skarpt!

I-cord experimentet ser ut som...tja en I-cord kanske. Vad det ska bli? Kanske någon typ av halsbandsliknande sak. Enkelt var det i alla fall, precis som jag hade misstänkt.

Åter till studierna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att svara på din fråga på min sida...

Jag vet inte om jag kommer vara frisk på lördag. Jag känner mig rätt hängig nu, och har en jobbresa och en massa testning och jobb och produktionsrelease nästa vecka, så om det håller i sig som det är nu tror jag att den bästa lösningen för en Malin är att ligga hemma och vila! MEn vi är inte där än.

Tyvärr får vi inga besked om bilen heller! Men härligt att se alla framgångar! Jag inser att jag alltid saknar just den grovleken av stickor som behövs så jag måste verkligen köpa / hitta massor med olika varianter. Det är så segt att vilja men inte kunna på grund av utrustningsbrist!

Anonym sa...

Jag är hemma på permis nu, inte ett dugg klokare. Det går vinterkräksjuka på avdelningen så operationen blir inte av förens på onsdag. Kom och hälsa på en liten stund på tisdag vetja. Då ska de bara ta en massa tråkiga prover... ;)