fredag 24 september 2010

5 samtal, 10 år

För 10 år sedan fick jag fem telefonsamtal från en och samma person under loppet av några timmar:

Samtal 1: "Skulle bara höra om du vaknat och fortfarande var sugen på film. Det blir i och för sig bara vi för alla andra var för bakfulla."
Samtal 2: "Jag måste hjälpa en kompis att flytta en soffa, men jag tänker fortfarande se på film."
Samtal 3: "Jag håller fortfarande på att flytta soffan. Tänkte bara att du inte skulle behöva undra."
Samtal 4: "Nu är jag på väg för att hämta upp dig."
Samtal 5: "Nu står jag på din parkering."

Sedan tittade vi på film, vilken minns jag inte och filmen var väl egentligen oväsentlig. När filmen närmade sig sitt slut dansade våra tungor, sen gick soffan sönder (jag lovar vi satt helt stilla, det enda som rörde sig var tungorna). Den natten sov jag inte hemma, inte natten efter det heller, eller natten efter det. Efter tre månader undrade min käre far om jag verkligen skulle ha kvar min lägenhet eftersom jag aldrig var där...

Idag är det 10 år sedan den där dagen då soffan gick sönder.
Nog är jag lika kär nu som då!


Ps. Efter 6 år fick jag veta att han bara ringt en vän och att den vännen var för bakfull för att orka se på film. Och tur var väl det...

6 kommentarer:

Å sa...

Vilken tur att det finns bakfulla människor ;P Hoppas ni får en riktig kanondag! STOR kram till er båda!!!

Har ni föresten pratat med Matte om han skulle ha medeltidsmaten eller inte. Annats är det dags att skicka ut info om nästa fredag hos oss.

Malin sa...

härligt.. :) Hoppsd att ni har en bra dag!

Knyppeltanten sa...

Det är kärlek det.

Anonym sa...

Mycket kärlek till er på er 10 års dag! Kram A

Lilli sa...

Grattis till 10-årsdagen! Roligt minne, kan jag tänka :) Min man, som jag känt i 27 år!! nu, putte mig på skoj i vattnet. Det var vid en stafettlek i vattenbrynet en sommarkväll med en massa ungdomar och kompisar. Jag föll pladask i dubbel bemärkelse :) och blev genomblöt! Det glömmer jag aldrig! Så började vår kärlek!! Ha en bra vecka!

Heldri sa...

Tack alla! Vi hade en härlig helg helt för oss själva, det var länge sen och väldigt trevligt.