tisdag 7 september 2010

Utmärkelse

I juli fick jag en utmärkelse av Cecilia och blev givetvis väldigt glad. Sen rann det hela ut i sanden i och med min bloggtorka och jag skrev aldrig något ordentligt om det hela. Nu har jag fått samma utmärkelse från Lilli så då är det väl på tiden att jag gör min del av utmärkelsen.


Först vill jag tacka både Cecilia och Lilli för uppskattningen de visat och för alla trevliga kommentarer de lämnar!

Med utmärkelsen följer även en uppmaning om att berätta sju saker om mig själv:
  1. Jag både trivs och inte trivs med att bo i lägenhet. Det är nära till allt jag kan tänkas behöva som finns i en stad med cykelavstånd till skola, träning och stickcaféer. Samtidigt är det långt bort från allt jag längtar efter som trädgårdsodlande, natur, enskildhet och frihet.
  2. Jag har en ganska klar bild av hur min bröllopsklänning kommer att se ut.
  3. Jag slits mellan önskan att vara alla till lags och önskan att gå min egen väg med mycket skinn på näsan.
  4. Jag har en enorm prestationsångest när det gäller mina studier, då är det skönt att kunna koppla av med en stickning eller tre.
  5. Jag har insett att bästa sättet för att förbrylla mina vänner är att platta håret och gå på fest utan att ta med mig en stickning. (Kan jag rå för att jag förlade plattången nästan direkt efter att jag fått den och att jag känner mig bekvämast med någon form av handarbete i händerna?)
  6. Jag försöker övertala min inneboende latmask att träning är bland det roligaste som finns. Det går väl så där...
  7. Jag har väldigt svårt för människor som är negativa, dessa typer suger energi ur mig och jag blir lättirriterad och sur - egenskaper jag inte uppskattar hos mig själv. Livet blir så mycket lättare (eller i alla fall roligare) om man försöker vara positiv, ha självdistans och skratta så ofta man kommer åt!
Sen är jag tråkig och skickar inte vidare utmärkelsen till några utvalda bloggar. Jag gillar ju alla bloggar jag läser (annars skulle jag inte läsa dem) och kan omöjligt välja ut några få att uppmärksamma.

Inga kommentarer: