torsdag 23 september 2010

Aviga dagar

Av någon anledning är jag så fruktansvärt trött just nu. Klockan ringer 05.00 för morgonpromenad men jag sover vidare utan att höra den. Jag får tvinga mig upp ur sängen för att hinna i tid till skolan. De dagar jag pluggar hemma är det svårt att komma upp före 8.00. När jag sedan försöker läsa den hopplöst tråkiga boken om redovisningsteori slocknar jag hela tiden. Jag äter som jag ska, tränar skapligt och somnar inte senare än vanligt. Kanske är det helt enkelt hösten som suger musten ur mig.

När jag är skapligt vaken försöker jag sticka lite. Det dubbelstickade datorfodralet växer smärtsamt långsamt och blir inte vackert men praktiskt. Idag när ögonen föll igen för femtielfte gången i mina studieförsök plockade jag fram Sambons tröja och stickade färdigt alla förkortade varv på ärmen. Nu är runt, runt som gäller tills ärmen är färdig och sedan återstår bara halskragen. Kanske kommer Sambon hinna använda tröjan innan det blir dags för vinterjacka....

2 kommentarer:

Lilli sa...

Javisst kan det vara hösten som gör att man blir trött. Många blir ju trötta när dagarna blir kortare och det blir mörkare. Känner igen det:)
Jag tycker det är ganska skönt på hösten; det är vilsamt och tyst på nåt sätt. Och luften är klarare. Ha det så gott ändå, trots tröttheten.

Heldri sa...

Jag älskar hösten,alla löv som byter färg,luften som känns frisk och det är svalt och skönt. Om jag bara inte var så trött!