måndag 27 september 2010

Effektiviteten personifierad

Ha -där ljög jag så jag nästan trodde mig själv! Fast lite produktiv har jag ändå varit idag. Jag har:

  1. Läst det som skulle läsas i tråk-boken till skolan.
  2. Tvättat manchestertyget som ska bli födelsedagsklänning.
  3. Kört och plockat ur en diskmaskin
  4. Sytt färdigt kjolen så när som på något fickliknande.
  5. Spelat diablo II i 3 timmar, blivit level 10 och nästan spelat igenom Act I (väldigt produktivt eller hur).
  6. Lagat mat tillsammans med Sambon (stuvade makaroner, kycklingkorv och kokta grönsaker)
  7. Påbörjat städningen
  8. Klickat hem garn till första hemlispaketet, ett garnnystan för att skämma bort mig själv och lyckades även hitta en julklapp när jag ändå var ute på nätet och luskade.
Nu återstår att betala räkningarna samt sticka några varv på Sambons tröja. Jag fick repa upp lite drygt 60 varv i går när jag  insåg att jag helt glömt bort att göra minskningar, inte roligt.

Ps. helgen var mycket mysig och alldeles bara Vi. Diablo II i fredags och lördags varvat med lite film och mycket gos, följt av svampplockning och firande av 70-åriga svärmor i söndags.

Inga kommentarer: