torsdag 2 september 2010

Heldri och hösten

Idag tog jag till mig hösten!
Jag svepte min Sagittaria om halsen och tog på mig mina stulpen. Med hjälmen på huvudet cyklade jag sedan till skolan med rockklassiker i öronen. Det var svalt, friskt och underbart!

Fram tills idag har jag mest undrat vart sjutton sommaren tog vägen och inte alls varit sugen på höst. Nu ser jag fram emot soliga, klara, friska dagar med lite härligt nyp i kinderna.


Ikväll är det storstädning och mathandling på schemat för i morgonkväll ska vi ha "Tilltugg". Tilltugg är den senaste aktiviteten jag hittat på för föreningen. Första fredagen varje månad är det tänkt att vi ska träffas för att laga historiska rätter (med fokus på medeltiden). Inför första tillfället har Långeman och jag planerat en "Basic meat pie" med vegetariskt alternativ samt "Wardonys in syryp" till dessert. Jag hoppas att aktiviteten kommer att uppskattas av medlemmarna. När vi testat ett antal recept kan det ju vara lämpligt med ett gästabud där vi tillreder de mest smakliga recepten.

4 kommentarer:

Nika sa...

Ser fram emot det! Vi ses imorgon.

Heldri sa...

Det gör jag med, det ska bli trevligt att umgås och spännande med historiska rätter!

Å sa...

Det här var ett jättebra förslag! Kul med nya idéer. Då kan vi diskutera hur vi ska lägga upp elträning och sydag också. Har tänkt att planera in det nu så folk får lite förvarning.

Lilli sa...

Hej! Det finns något på min blogg till dig att hämta!