tisdag 11 oktober 2011

Garn

I fredags hälsade jag och Sambon på hos Bror, Malin och Maja. Första träffen med brorsbarnet Maja gick strålande, vi kommer nog bli goda vänner vi två. Sambon fick även det nya smeknamnet Långa farbrorn, det är ju synd att jag inte heter Anna...

På väg hem besökte vi citygross som precis öppnat i stan och givetvis hittade jag garn! På tio kronors avdelningen fanns dessa färgklickar:

Under garnet syns vår härligt vinröda soffa!

Två nystan fick följa med hem. I tanken har jag en randig färgsprakande kofta till Maja. Men för att det ska bli randigt behöver jag en färg till. Så nu undrar jag om någon kan tipsa mig om var jag kan hitta ett mörkt plommonlila garn som överensstämmer med det turkosa? Det är 85% akryl och 15 % ull, med stickor 5,5 krävs 18 maskor och 21 varv för att få 10 cm.

Jag upptäcker nu att det står handtvätt på skötselrådet, 85% akryl och handtvätt? Kan det verkligen stämma?

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Bra namn på ett garn! ;)
Men det låter vääädigt överförsiktigt med handtvätt på det...

Heldri sa...

Hahaha ja, de håller det enkelt och utan några som helst utsvävningar.

Med så mycket akryl tycker jag väl allt att man borde våga sig på 40 grader...