onsdag 26 oktober 2011

Ovälkomna gäster + presenttips

Oväntade gäster bjuds på kaffe.

Ovälkomna gäster bjuds på?

Ja, i detta fall bör de bjudas på rödcederträ. Delar av mitt garn har drabbats av pälsängrar. Jag har inte sett några i skalbaggsfas men hittade vid en sortering idag några nystan som hade klara tecken på angrepp. Sämre garner kastades omedelbart, finaste garnet hamnade i frysen och mellangarner har lagts i plastpåsar på balkongen i väntan på frysplats. Synd att det inte är mitt i vintern och -20 ute...

Så himla äckligt, det riktigt kryper på hela mig nu.

Angreppet för oss helt logiskt över till presenttipset. Vill man överraska mig med en ytterst uppskattad present på fredag är cederträolja, cederträ i olika former eller erbjudan om plats i frys säkra tips!

6 kommentarer:

Pixi sa...

A nää!! Vilken otur !Ja jag har oxå hört att cederträ med speciell olja ska funka !Håller tummen för det !!=)

disa sa...

Men fyy så tråkigt!! Själv har jag aldrig drabbats, men läst om så många bloggare som har. Så för cirka en månad sedan införskaffade jag Rödcederträolja och rödcederhjärtan, ringar och kuber och har överallt där garn finnes. Förstärkte lukten på trät med att droppa olja med. Hoppas verkligen du blir fort av med dem!!

Malin sa...

Hopföser och såg att det billigaste är att köpa på trvaruhus och såga till fina bitar själv istället för att köpa färdigs bitar. Som vanligt med andra ord!

Malin sa...

Hopföser och såg att det billigaste är att köpa på trvaruhus och såga till fina bitar själv istället för att köpa färdigs bitar. Som vanligt med andra ord!

Malin sa...

Auto stavningen i fånen suger!! ;) hoppas du förstod vad jag menade. ;)

Anonym sa...

Min släkt la alltid in lavendel bland garn och lakan kanske hjälper?!
/A