fredag 7 oktober 2011

Med lukten av banan

Vi gav oss inte ut på någon spännande vandring, vi hade inga planer på att närma oss Panama.
Vi sökte inte sanningen, vi hade ingen längtan efter lukten av banan.

Vi trallade inte särskilt mycket, log gjorde vi nog, det är väl ganska trevligt kan jag tycka.
Vi bjöds inte att stanna över natten, eller att värma oss vid någon eld.

Men... nu har vi i alla fall "en soffa utav plysch". En snyggt vinröd och riktigt bekväm historia som passar finemang i vardagsrummet. Betydligt mindre begagnad än den förra soffan. Den är knappt sutten alls, inga fläckar eller konstig lukt.

Vi har inte drömt om Panama, men vi köpte faktiskt hem bananer i förrgår. Det kanske är något speciellt med just plyschsoffor som Janosch fattat och vi andra missat...





Gnälliga typer kan säkert hitta saker att klaga på: sittdjup, lösa ryggkuddar, mycket bakåtlut osv. Då är det ju en jäkla tur att det är Sambon och jag som ska sitta mest i vår soffa och därmed är det bara våra åsikter som räknas! Jag har lite svårt att förstå behovet vissa människor har av att alltid uttrycka sina åsikter oavsett vad saken gäller...

4 kommentarer:

disa sa...

Vad härligt med en bättre plysh soffa! De är ju så charmiga. =)

Heldri sa...

Ja, jag trodde aldrig sambon skulle gå med på en vinröd, den förra var beige plysch, men det gick vägen! Nu njuter jag av att kunna sitta skräddare i soffan och vara nära sambon, ha tv:n rakt framför mig och så vidare. Jag spenderar ju en del timmar hantverkande i soffan så det är viktigt att den är bekväm.

Dea sa...

Skönt att ni hittat en ni tycker om. Ska bli spännande att se :)

Hedvig sa...

Men åh! <3
En björn och en tiger i drömmarnas land, där solen som stiger alltid är varm....

Nu blev jag nostalgisk! :)