tisdag 20 januari 2009

Blandad kompott

Just nu stickar jag på handledsvärmare, slätstickade med en gallerfläta (beskrivning på gallerflätan finns i Bonniers stora bok om stickning). Eftersom de är lite hemliga kommer ingen bild än, men senare. Jag kan säga så mycket som att jag tycker att de blir väldigt fina i alla fall.

Skolan har börjat igen, eller vårterminen har startat och det känns bra. Lite rörigt så här i början men det brukar det vara. Det verkar vara ganska mycket att göra den här terminen: seminarier, pm och tentor, en för varje delkurs. Sen borde man komma igång med sommarjobbssökeriet också.

På lördag ska jag på kalas, sånt är trevligt. Men först kommer torsdagen och då är det torsdagste, det är också mycket trevligt. Men först borde jag städa, Sambon är hemma och är sjuk idag och av någon anledning tappar jag all ork och företagsamhet när han är hemma på tider han inte brukar vara...

Nu är träningen igång igen och det känns väldigt bra, särskilt i axlar, rumpa och ben...

2 kommentarer:

Nika sa...

Är det svårt att låta bli att krama på honom när han är hemma?:-)

Heldri sa...

ja, typ och så kommer jag liksom av mig lite när han rubbar mina planer genom att vara hemma på "fel" tid.