söndag 4 januari 2009

Söndag

Snart är ännu en mysig helg över, den sista innan allvaret börjar igen. Så fort de här lediga veckorna tillsammans med Sambon har gått. Inte har vi gjort allt vi planerade inte men samtidigt så har vi kunnat ta det jäkligt lugnt, njutit av varandra och våra vänner och släkt och bara varit.
Inga kjolar har blivit sydda, inget förråd har städats men vad gör väl det?

Jag har ju faktiskt hunnit sticka massor under lovet. Den flätstickade väskan väntar fortfarande på att bloggas men jag tänkte köpa handtag och göra den helt färdig först. Mr Greenjeans rasslar på i en rasande fart och inom kort har jag en underbar kofta som kommer att sitta perfekt och vara lagom tjock med en grymt snygg randning! Varför stickar man inte alltid raglankoftor från kragen och ner? Det är ju genialiskt!!!

Imorgon åker sambon till jobbet och jag tar en kik i mina skolböcker. Sen ska jag baka äppelpaj a la Leila för att ta med till släktens Trettondagsfirande hos bror och Malin. Längtar!

1 kommentar:

maria carlander sa...

tack! och örngott är nog större än man tror *undertecknad är inte smalast i hela världen :-/ * och annars kan man sy en påse av ett annat fint tyg!

och du, vilken fantastiskt fin laminaria du gjort!