fredag 23 januari 2009

Flätstickad väska


Flätstickad väska

Mönster: Viking bag av Lykkefanten (Ravelry mönster). Ett enkelt mönster, efter en rapport var det bara att ölja stickningen istället för mönstret.
Garn: Ullgarn som vännen Tvibita färgat med krapp. Sträv känsla men underbar färg, lite mer orange-flammigt i verkligheten än på bilden. Det var ovant att sticka med större stickor och grövre garn igen, tog en stund att komma in i känslan.
Stickor: Denise 5 mm

Stickupplevelse över lag: Flätstickning är roligt! Det tar lite tid men resultatet blir ju så fint. Att jag inte stickar flätor oftare...
Väskan är fodrad med en stuvbit ur gömmorna, rött med rampanta (stående) lejon och gripar (?) i gyllengult. Handtagen hittade jag på loppis så klart! Jag klantade mig lite och sydde ihop väskan lite för långt så öppningen blev lite smal, men det gör det ju bara svårare för ficktjuvarna! Positivt tänkande skadar ingen.

1 kommentar:

Malin sa...

Stackars dig som är sjuk!

Men du, läcker väska, och garn, inspiration och annat finns på fler ställen än en mässa i Västerås... :)

Jag stickade klart två tossor till Sambon, men de vart av olika storlek. Hehe. Får se om nån av dem passar weirdfoot.

Krya på dig!