onsdag 28 januari 2009

Klappgarn - en inspiratör av stora mått!

Om man är helt insnurrad i garn och tankar kring stickning, alltid stickar och knappt pratar om något annat heller för den delen så vill det sig inte bättre än att man blir något av en inspiratör.

Som vi har kunnat läsa har min svägerska Malin förvirrat sig in i stickningens vackra värld och gör rasande framsteg. (Stickhastigheten verkar ha gått från knapphändigt telefonmodem till 10mb fast uppkoppling - för att göra en liknelse). Nu har min andra svägerska (Sambons syster) köpt garn och stickor för att försöka sig på en poncho. Eftersom Sambon och Argan ska spela figurspel ikväll följer Monnicka med och delar sticksoffa med mig! Trevligt till tusen tycker jag.

Själv ska jag nog försöka mig på att lägga upp för sagittaria ikväll om jag orkar, provlappen är inte så inspirerande just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl för att det ser så roligt ut när du håller på. Och när vi ser hur vackra saker som går att göra så blir vi ju klart inspirerade.

Tossa nr 3 är klar, och 4an väntar. kanske det blir rätt storlek denna gång.

Min sjal blev dock skamligt liten och för hårt avmaskad, även fast jag inte förstår hur man ska maska av lösare än jag gjorde, så jag ska försöka maska av avmaskningen och fortsätta, vore kul med nåt jag gjort själv som blev som jag tänkt mig.

M