måndag 26 januari 2009

Host, harkel, slem, snor, äckel

Efter att ha sovit hela helgen kunde jag knappt sova någonting natten till idag. Hosta och ont i halsen och ett konstant pendlande mellan att frysa och att svettas höll mig vaken till långt efter kl. 03.00. Jag känner mig helt orkeslös, jag orkar inte sticka, inte plugga, inte gå till skolan (vilket i och för sig kan vara klokt med tanke på att jag fortfarande har feber). De hemliga pulsvärmarna är färdig stickade sedan länge och har legat på blockningspussel, men orkar jag sy ihop dem? Knappast.

Jag läser i min tunga bok av Ken Follet, tittar på tv och hostar. Jag vet att man kan ha det sämre, men man kan även ha det bra mycket bättre.

Tråkigt att jag missade symässan i helgen. När jag inte ens orkar gå runt och klappa på garner då är jag sjuk! Jag får ta revansch nästa år!

Nu måste jag nog vila lite igen, det var ansträngande att blogga idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig... Du får verkligen krya på dig.

Nika sa...

Men stackarn då! Hoppas du piggnar till å det snaraste!