torsdag 29 januari 2009

Ser ni vad det är?


Det är knappt att jag gör det själv - men den här gången vet jag i alla fall från vilket håll jag stickar (till skillnad från när jag stickade Laminarian).

Det är en Sagittaria eller så som det ser ut när jag har stickat diagram 1 och 2 var sin gång. Jag vet inte än om jag gillar den, det ser lite glest ut. Jag stickar på Addi Lace 4 mm och kanske skulle 3 mm vara bättre men det har jag inga. Jag stickar lite till så får vi se hur jag känner. Jag älskar färgen i alla fall på det entrådiga ullgarnet från Kampes, det är jag säker på!

(Ursäkta bildkvaliten men hur många bilder jag än tog så blev ingen riktigt skarp.)

Ikväll får jag äntligen åka till Maxi och hämta ut mina skolbok så jag kan läsa ikapp i helgen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men det ska ju vara glest. :) I like glest! Det är ju vad jag gillar allra mest. Så därför måste jag ju lära mig att sticka glest.. ;)

Det var en jättehärligt färg, men jag är så rädd för lila toner av nån anledning.

Tjing pling

Heldri sa...

mjo det blir kanske bra i alla fall. Jag ska sticka några omgångar till av diagram 2 innan jag bestämmer mig för bu eller bä.

Malin sa...

Lycka till med bestämningen.

Angående Bu eller Bä.. Förklara vad som är bra och dåligt. Vi har haft den diskussionen på jobbet och tror inte att vi faktiskt kom fram till något vettigt.

Heldri sa...

för mig är bu dåligt och bä är bäst. Bä som bräkisarna säger och av bräkisarna får man ull som blir garn och det är ju bra :)

fast egentligen tycker jag nog att både bu och bä låter som dåligt...