måndag 2 mars 2009

Äntligen på bild

Sagittaria



Mönster: Sagittaria av Vilma

Garn: Entrådigt ullgarn från Kampes, det gick åt betydligt mindre än ett nystan.

Stickor: Addi Lace 4 mm. Dessa stickor är verkligen ultimata när det gäller spetsstickning!

Stickupplevelse överlag: Rolig! Ett ganska lätt mönster att följa som gick hyfsat snabbt att sticka. Garnet är lite stickigt men inte så det stör och färgen är helt underbar. Så som sjalen ser ut mot den svarta jackan stämmer bäst överens med verkligheten. Storleksmässigt blev den perfekt att ha som halsduk, med en brosch eller annat spänne skulle den nog kunna funka att ha över axlarna också. Så här i efterhand funderar jag på om jag inte skulle ha stickat den i dubbeltgarn istället, men när jag började sticka hade jag ingen aning om hur långt garnet skulle räcka. Hur som helst så är jag väldigt nöjd!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vackert värre...
Det var en väldigt trevlig färg faktiskt. Passar mycket bra till jackan. :)

Anonym sa...

Tack! Jo den gjorde sig verkligen till svart, en riktig accentfärg eller vad det heter