tisdag 31 mars 2009

Färgbadad helg

Vi fick fram många fina färger i helgen när vi växtfärgade. Krapp på grått garn blev en blandning mellan plommonrött och brunt, indigo på ljusgrått/melerat garn blev lustigt blågrått, indigo på garn somtidigare varit färgat med ljung blev grönt. Mest spännande var det dock att pröva röd bresilja på vitt garn. Tydligen finns det även blåbresilja och tillsammans med Tvibita har jag bestämt att mitt angora/ull garn till tulipansjalen ska färgas med mycket rödbresilja och en aning blått, det borde göra susen. Alltså kan den uppmärksamme konstatera att jag inte är riktigt redo för någon Tulpan-KAL än. På långfredagen har vi planerat nästa färgning så då borde jag ha torrt garn till på söndagen. Om jag och Sambon eventuellt blir kvar hos Bror och Malin efter påskfirandet skulle man kunna starta upp stickningen tillsammans...

Nu är det full fart framåt i skolan igen. Delkurs 3 som är marknadsföring har börjat och den 17:e april har jag tenta - snabba ryck!

1 kommentar:

Malin sa...

OJ. Då måste jag ju köpa garn!!! och stickor! Här har jag helt kommit av mig. Men med en cykel istället för busstider är det lite enklare att ta sig till rätt plats!

Jag har garnångest!