torsdag 12 mars 2009

Ett måste och ett kanske

Nya Knitty för våren-09 har kommit och det är ju alltid trevligt. Något som är extra trevligt är att skaparen av Laminaria har kommit med en ny härligt utmanande sjal. Aeolian är ett definitivt måste på min lista!

Ett kanske är Decimal cardigan, den är söt men jag är inte säker på om jag gillar passformen på den större storleken. Ärmarna ser ut att bli enorma och som vanligt verkar det bli "tyg" över i armhålan, men det kanske man orkar ändra om man väl sätter sig in i mönstret. Grundtanken är i alla fall väldigt fin och jag tror att den skulle göra sig väldigt bra i svart till klänningen med retrokänsla, som jag hade på min fars 60-års kalas för dem som minns.

Lite söta strumpor fanns det också, men jag har redan så många mönster som ligger och väntar så några strumpor blir det nog inte i första taget.

Snart är det helg!

Inga kommentarer: