torsdag 26 mars 2009

Nu så!

Nu är det party för här kommer det bilder. Tänk vad man kan hinna med i väntan på att hemtentan ska läggas upp på skolans forum.

Vi börjar med en liten titt på Sambons väska
Det här ska alltså föreställa den fläta som kommer att gå längsmed sidorna på väskan och fortsätta upp i axelremmen. Just nu har jag kommit en liten bit av ena halvan av axelremmen, när hela axelremmen är färdig är det dags att sticka locket där själva eldersign motivet ska vara.

Om någon undrar varför jag inte ha sytt så mycket kanske det här förklarar saken:
Sambon målade ju sin cykel i helgen och den enda lämpliga platsen för det var på vardagsrumsgolvet alldeles framför mitt sybord. Ser ni det där röda som står mellan en karton och en korg, framför blockningspusslet och under halloweenmasken och tårthatten? Det är min symaskin. Förstår ni nu varför jag syr så sällan? Nästa projekt kanske borde bli att städa sybordet så det inbjuder till kreativitet...

Och eftersom det är party måste jag ju bjuda på tårta
Sambons födelsedagstårta som han hade med till jobbet och bjöd på. Sockerkaksbotten, ett lager drottningsylt, ett lager citronfromage, ett täcke av marsankräm blandat med grädde och sedan färdigfärgad marsipan.

Nu ska jag fortsätta min nervösa väntan på den där nedrans hemtentan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Looking good. Både väskan och tårtan alltså..

Själv har jag just betalat alla räkningar. Blä! och så förståss slösurfat, eftersom det inte finns tid för det på dagarna längre.