fredag 27 mars 2009

Helg!

Äntligen är hemtentan färdig och på väg ut ur skrivaren. Jag behöll lugnet genom hela processen och hann med ett avslappnande vattenpass. En fräsch sallad med kyckling och stekt halloumi friskade upp hjärncellerna lite. Det vinnande konceptet med Sambo-bakad kladdkaka som ledde till ett VG vid förra hemtentan fick inte åsidosättas denna gång :) Lite kaffe till kakan och hjärnan funkade som den skulle. Jag svarade på alla frågor och borde ha skramlat ihop ett G åtmonstone. Jag känner mig betydlligt mer nöjd med den här tentan än förra, men det behöver ju inte betyda någonting (möjligen att jag har missuppfattat varenda fråga medtanke på hur jag kände mig efter förra tentan).

Nu ska jag snygga till mig i den mån det går och ta mig upp till universitetet för inlämning. Sen är det bannemig helg. Det blir en sväng på stan som jag skrev igår följt av dubbla fikor. Tvibita och Lill-M har inte möjlighet att fika med föreningen kl. 18.00 så då "offrar" jag mig och påbörjar fikandet redan kl. 16.00. Bäst att jag packar ner ordentligt med stickning! Ikväll ska jag bara njuta av ledighet och imorgon blir det däckbyte (punka på vänster fram) innan vi far ut till växtfärgningen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: