torsdag 21 maj 2009

2 söndagar per vecka

det borde vi ha nästa varje vecka tycker jag. Igår var det ju som fredag eftersom det är ledigt idag. Den extra fredagen firade jag med ett glas vin till stickningen efter ett svettigt boxpass. Denna tors-söndag har jag inlett med sovmorgon, tvättdag och långpromenad, senare har vi planerat ett biobesök.

Jag skulle nästan ha blivit färdig med sjalen igår om inte motivationen hade försvunnit med ett våldsamt brak. När jag stickade varv 15 insåg jag att jag inte har nystat garn så det räcker till de sista4 + avmaskningen och då blev jag trött. Vi får se om jag orkar nysta garn i kväll, egentligen är det ju inte jobbigt att nysta med tanke på att jag har både vinda och nystmaskin men all barksmul från bresilian sticks och smutsar så förskräckligt. Så fort sjalen är stickad, tvättad och lagd i sträckbänk ska jag få blocka upp maskor till en bolero som lutar åt att bli en improvisation - spännande och lockande, man kanske skulle nysta lite garn...

3 kommentarer:

Agata sa...

Ja, att nysta garn resulterar ofta i ett dammigt hem, så jag förstår din tvekan. Men tänk sen när du är färdig - då känns det bra.

Malin sa...

Jag har bestämt mig att när jag fått ordning på de ogjorda omslagen så ska jag sticka en repetition till av diagram 2. Sen ska jag också börja med kanten! Ska bli spännande att se hur den ser ut klar.

Och själv ska jag nog ge mig ner på stan och köpa en bolero till det bröllop jag ska på. Jag har hittills inte lyckats hitta nån fin klänning, så det får bli en återanvändning av en gammal och den får renoveras med en bolero tror jag.

Angående naturbilder så går säkert det att ordna. Vad säger du om ett gäng röda maskrosor med röda citronfjärilar. :)

Heldri sa...

agata: just det här garnet bör nog nystas på balkongen (växtfärgat och fullt med barksmul) men du har så rätt så, när det väl är nystat är problemet löst!

malin: köpa bolero, vilken lyx :)
röda maskrosor och röda citronfjärilar låter kanske lite väl avantgard för min smak ;)