måndag 4 maj 2009

måndag igen...

Egentligen är det väl dags att visa lite bilder på alla WIPs (work in progress) men jag menar "orka". :)

Helgen har varit full fart framåt utan hejd. Trevligt sällskap, eld och mat i massor hos Tvibita och Lill-M i fredags resulterade i en tämligen sen hemkomst och alldeles för lite sömn. Tidigt, men senare än planerat på grund av den bristande sömnen, styrde vi kosan till Bror och Malin.
Min Långeman till Sambo fick för första gången på länge uppleva känslan av att kunna prova kläder som passar riktigt bra. Living Large var en riktig hit om man är "utdragen i hörnet" som Sambon är. Den andra kavajen han provade satt som ett smäck och hade tillräckligt långa ärmar utan att sitta som ett hus i övrigt! Lycka för någon som är typ 3 storlekar längre och 1-2 storlekar grövre än största storleken i vanliga butiker.

Efter lyckad shopping hjälpte vi Bror och Malin att inviga altanen med champange följt av stickning för Malin och mig medan Långeman och Bror hade Amiga-copy-party i sann 80-tals anda.

Ett besök hos Farfar, som varit gräsänkling under helgen, drog ut på tiden men vad gör väl det. Det är alltid trevligt att ta sig tid att samtala en stund och vi vet ju att det uppskattas!

Nu ska nästa delkurs hastas igenom på 5 veckor innan tentan sammanfaller med kusinens student. Suck! Vem vill skriva tenta mellan kl. 15 och 20 på en fredag? Inte jag...

3 kommentarer:

Malin sa...

blev det tenta på fredag eftermiddag?

sur Heldri sa...

ja, fy sjutton vad besviken jag blev. Först ska jag sitta och vara nervös hela förmiddagen och sen så missar jag kusins studentfirande...

Malin sa...

ganska taskigt av de styrande att lägga den så. Det lär ju inte bara vara du som har en student att fira.. Men svårt att styra.